carolinesmittenberg.reismee.nl

Sophia en Edo in Budapest

Sophia en Edo waren 't afgelopen lange weekend op visite in Budapest!


Donderdagavond rond 20 uur kwamen ze aan en zijn we uit eten geweest bij -natuurlijk- Menza. Vrijdag hebben we het Visserbastion, de burcht en de Matyaskerk bekeken en daarna hebben we uitgebreid geluncht op een terrasje bij de Matyaskerk. Na de lunch hebben we de Szent Istvan Basilica bekeken en 's middags zijn we naar de Adventure Grot geweest.

Dat was echt heel cool! We kregen een overall en een helm met een lampje en zo hebben we 800 meter in de grot afgelegd. Ik denk dat het de meest moeilijke, pijnlijke, spannendste en langst durende 800 meter waren die ik ooit heb afgelegd, maar het was echt super cool! We moesten ons door de kleinste openingen wurmen, op ons knieën tegen de rosten op klauteren en ondertussen proberen niet steeds je hoofd (helm) te stoten tegen alle uitstekende rotsen. Sophia heeft een aantal foto's gemaakt, dus die zal volgende week uploaden als ik ze heb gekregen van d'r. 's Avonds zijn we nog uit eten geweest, maar daarna zijn we vroeg naar bed gegaan. We waren wel heel erg moe!

Zaterdagochtend hebben we gerelaxt in het Szechenyi zwembad. We hebben geluncht met Lángos en daarna is Edo op het grasveldje in het park in slaap gevallen. Soof en ik vonden dat helemaal niet erg, want zoals de afgelopen 3 weken was het dit weekend ook weer ruim 30 graden. Er hangt veel smog boven de stad, dus eigenlijk is het tussen 11 en 16 uur niet uit te houden. Rond 20 uur 's avonds kun je weer normaal bewegen zonder dat je bijna flauwvalt van de hitte. We zouden 's avonds eigenlijk gaan eten bij Sir Lancelot, maar Soof voelde zich niet zo lekker. Dus hebben we gewoon een pizza besteld en hebben we bij mij in de keuken film gekeken. Dat was ook lekker. Daarna hebben we gedag gezegd en zijn Soof en Edo zondagochtend weer terug gereden met de auto naar München.

Het weekend van 28 en 29 mei was ik trouwens in Bratislava en Wenen. De foto's staan online, maar ik had geen zin om een verhaaltje te type, dus dat komt niet meer.

Vanmiddag stap ik op de trein naar Zagreb (Kroatië) en van Zagreb nemen we de nachttrein naar Split. Daar blijven we 3 nachten slapen, om vervolgens de trein weer naar Zagreb te nemen en daar nog een nachtje te slapen en zaterdagochtend weer op de trein naar Budapest te stappen. :)

Reacties

Reacties

Sarieke

Hey Caroline!

Ben benieuwd naar de foto's van Kroatië, Wenen zag er ook supercool uit! Weetje het ondenkbare is gebeurd: Sander is verhuisd! Misschien moet je ff online kijken of je hier weer in kan trekken ;) (al is het geloof ik wel wat duurder geworden)

PS: als je weer in NL bent ga je het Szechenyi bad vast missen, vaste klant die je bent!:D

Liefs
Sarieke

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!