carolinesmittenberg.reismee.nl

Nog 39 nachtjes slapen..

Over 39 nachtjes kom ik weer naar huis!

Maar voor die tijd heb ik nog een hoop te doen! Maandag heb ik m'n eerste tentamen; Hongaars. Woensdag moet ik een stuk inleveren over een Nederlands festival en vrijdag komt Marieke

Laughing
De maandag daarna moeten we natuurlijk uit en die woensdag heb ik ook wat tentamens geloof ik. Maar het systeem om je in te schrijven werkt niet goed voor Erasmus studenten. Dus ik moet nog even afwachten of ik ben ingeschreven of niet.

Afgelopen week heb ik ook niet stil gezeten, hoor. Gister moest ik namelijk mijn filmpje inleveren voor Creative Planning. De opdracht was om een filmpje te maken en heb ik samen met Jeremy gedaan. Jeremy wilde een horrorfilm maken, dus hij heeft 't hele script bedacht en 't meeste gefilmd. Ik heb voornamelijk lief gelachen en m'n tekst opgezegt. Ik zal straks 't filmpje uploaden, dan kunnen jullie 't zien.
Woensdag hebben we 't meeste gefilmd en donderdagnacht hebben we alles geknipt, geplakt en het hele filmpje in elkaar gezet. We dachten namelijk dat we volgende week pas het filmpje in moesten leveren en we kwamen er donderdag middag pas achter dat de deadline een week naar voren was gehaald. Vrijdagochted om 6 uur was 't af en om 9 uur hebben we 't ingeleverd.
De docent heeft het filmpje aangepakt, ons bedankt voor ons interesse in zijn vak, zijn handtekening op onze papieren gezet en zo hadden we een 5 te pakken. (5 is het hoogst haalbare) Hij heeft ons filmpje niet eens gezien, maar blijkbaar vond 'ie ons wel aardig ofzo. Ook het bedanken voor ons interesse vonden we een beetje gek, want ik ben 3x in de les geweest (de lessen duurden gemiddeld 7 min) en Jeremy was zelfs maar 1x in de les geweest.

Gister hadden we ook de 'farewell river ride'. Dat wil zeggen dat we voor de laatste keer nog wat met z'n allen gingen doen. De school had dit namelijk georganiseerd. We zijn met de gele bus geweest die ook het water in ging! Eerst reden we een rondje door de Pest kant van de stad en daarna gingen we 't water in om ook een beetje van de Buda kant te kunnen zien. Het was niet zo indrukwekkend, maar het moment dat de bus het water in ging was wel grappig. Na de river ride was er eten en drinken voor ons in het schoolgebouw. Er waren lekkere broodjes met kaas, salami of ham. Verder waren er een heleboel lekkere chocolade koekjes, allemaal verschillend en flesjes water en blikjes bier. Oh en 1 fles cola en 1 fles fanta. Ik heb er allemaal niet zoveel van gegeten, want ik ging 's avonds met Jeremy bij Tommi eten.

Tommi is die Finse jongen (volgens mij heb ik vaker of hem geschreven) waarmee ik ook in Bratislava was. Hij is hier ook als Erasmus, maar heeft inmiddels een baan gevonden bij de Finse ambassade als kok. Hij is net verhuist naar een appartement op het terrein van de Finse ambassade en daar had hij ons uitgenodigd om te komen eten. Zijn oud huisgenoot en zijn vriendin en een vriendin uit Finland waren er ook. Het was heel erg gezellig en 't eten was echt heerlijk! Als voorgerecht kregen we garnalen met mayonaise, dille, bieslook en salade. Echt Fins was dat en erg lekker. Als hoofdgerecht aardappels uit de oven met groene asperges en als toetje een soort citroencakeje met verse aardbeien. Het toetje was niet Fins natuurlijk, maar toch echt heerlijk! Hij had ook alles heel netjes op de bordjes gelegd en dat Finse meisje serveerde alles heel netjes. (ze hadden elkaar ontmoet toen ze samen in een restaurant werkten) Het leek net alsof we in een sterren restaurant zaten met verschillende wijnen en een goede bediening. Het was echt heel leuk

Laughing

Vandaag heb ik m'n kamer opgeruimd, boodschappen en de was gedaan. De bedoeling was dat ik zou leren voor m'n Hongaars examen, maar daar ben ik niet aan toegekomen. Ik moest nog bijslapen van afgelopen donderdag, dus ik was pas laat wakker. Nu ga ik misschien nog wat leren en anders lekker vroeg slapen, zodat ik morgen een hoop kan doen.

http://www.youtube.com/watch?v=dAlH0MzuXDo

Reacties

Reacties

Caroline

Ik begrijp niet hoe ik 't filmpje moet uploaden. Vandaar dat die youtube link er onder staat. Daar kun je 'm wel vinden :)

Kees

Is die school een dependance van InHolland ofzo? InHongarije zogezegd.

Sophia

WHAHAHAHAHA!!!! Gelukkig dat je je brood niet hoeft te verdienen als actrice :P
Die leraar heeft wel wat gemist als hij dat filmpje niet bekeken heeft!!

ina

Geniaal filmpje!

truida

Hoi lientje, was Zagreb leuk? Nog even een weekje en dan kom je in een minder warm land. Hier in monnickendam geen smok ...kus

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!