carolinesmittenberg.reismee.nl

Sarieke in Budapest

Dit afgelopen weekend had ik Sarieke op visite!
Ze kwam vrijdagavond aan op het vliegveld en toen heb ik haar opgehaald. Omdat ze al vanaf 14 uur aan het reizen was, hebben we die avond gezellig bij mij thuis bij gekletst.

Zaterdag hebben we een wandeling door de stad gemaakt. Natuurlijk hebben we alle belangrijke dingen van de stad bekeken. De burcht, Matyaskerk, Vissersbastion, Parlement, de schoentjes langs de Donau etc.
's Avonds hebben we lekker lui een pizza besteld en een film in bed gekeken. Aan het einde van de film belde Tommi (de Finse jongen) om te vragen of we nog een drankje kwamen doen in Szimpla. Dus hebben we een Budapest by Night tour gedaan en zijn we nog wat gaan drinken.

Zondagochtend zijn we naar de Synagoge geweest en omdat het regende hadden we besloten om naar Szechenyi zwembad te gaan. We hebben van 13.30 tot 18.00 uur gezellig alle mensen bekeken, besproken en in het warme water gedobberd. Heerlijk!
Na het dobberen zijn we naar Menza gegaan en hebben daar lekker gegeten. We hadden een heerlijke knoflooksoep met een kleine Langos er bij en Sarieke had de Goulash en ik 'hot spicy beaf strips'. De hot en spicy kon ik niet vinden, maar het was wel heel lekker.
Voor het toetje zijn we naar de Chocolatebar gegaan. Sarieke had daar de fruit sticks met chocola en ik banaan met chocola. Ook weer heel erg lekker!
Toen we daarna thuis kwamen ben ik door het bed gezakt. Dat was iets minder grappig. Nou ja, niet echt gezakt hoor. Alleen het voeteneind leunde op geïmproviseerde houten pootjes en daarvan is er één afgevallen. Gewoon een kwestie van de pootjes er weer onderzetten en alles is weer goed. We zijn er in ieder geval van overtuigd dat de Chocolatebar niet de oorzaak kon zijn geweest. Het bed is gewoon oud

Maandag heb ik Sarieke weer teruggebracht naar het vliegveld en hebben we nog geluncht samen. Dat wil zeggen; we wilden een broodje kopen op t vliegveld, maar die zagen er allemaal zo vies en klef uit, dat we brownies hebben gegeten. Toen was dat weekend ook weer voorbij. Het was echt super gezellig Sarieke!!

Gister ben ik nog naar de bioscoop geweest met Marie en Jeremy. We hebben de film Source Code gezien. Ik vond ´t wel een goede film. Niet helemaal logisch, maar wel goed.

Nu moet ik aan maar eens gaan studeren. Ik moet een aantal pagina´s typen over de verschillen en overeenkomsten tussen Palinka en Jenever

Reacties

Reacties

lieneke

gezellig!
wat een studie daar, verschillen en overeenkomstne tussen palinka en jenever:P voor welk vak is dat?

Sarieke

Hé meis! Wat hadden we lol he :) Ik vond het echt een super weekend, dankjewel! Geniet nog van je laatste maandjes in Budapest. Ik verheug me vast op je terugkomst en dat je gezellig langs komt.

x

truida

Hoi lieve dochter, gaat alles goed? Ik geloof van wel met al die gezellige visite. Kus mama

ina

Moet je nog veel praktijkonderzoek doen i.v.m. het ontdekken van de verschillen en overeenkomsten tussen palinka en jenever?LOL

Caroline

Haha! Ja, praktijkervaring met de Palinka heb ik inmiddels wel! Jammer dat ik niet weet hoe Jenever smaakt :p

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!