carolinesmittenberg.reismee.nl

Tante Guus in Budapest

Afgelopen weekend was tante Guus op visite!

Ze kwam op donderdag aan op het Keletistation. Helaas had de trein vertraging, dus konden we niet meer met de metro. Gelukkig reed de bus, dus waren we toch binnen 10 min in het hotel. Daarna wilden we nog een drankje doen, maar omdat 't inmiddels al 0.30 uur was (vrijdagochtend dus) kon dat niet meer.

Vrijdag hebben we een wandeling gemaakt door de stad. We zijn bij de Andrássy út begonnen en zijn we via de Basilica, de Kettingbrug, het Vissersbastion, de Matyaskerk, het kasteel, het standbeeld van Sisi naar de Gellert heuvel gelopen. Die hebben we natuurlijk ook beklommen en hebben we van 't uitzicht genoten. Er was alleen niet zoveel te zien, want ook hier is 't lente en daarom zie je haast niks meer door de frisse groene blaadjes heen. Niet dat dat erg is, want die groene blaadjes zijn ook mooi

Laughing

Zaterdag hebben we een wandeling gemaakt in de Budaheuvels. Ik was daar al een keer eerder geweest, maar ik was bang om te verdwalen dus ik ben toen heel snel weer naar huis gegaan. Tante Guus was wel in voor een wandeling, dus hebben we zo'n 15 km gewandeld. We zijn met een tandradbaan naar boven gegaan en bovenop de heuvel hebben we het spoor van de kindertrein gevolgd. Een leuke verrassing was de Elizabeth uitkijktoren die we halverwege tegenkwamen. We moesten een flink stuk klimmen om er te komen, maar het was zeker de moeite waard (zie de foto's).
We hebben bijna de hele route gewandeld, maar vlak voor het op een na laatste station ging het onweren en regenen. Daarom hebben we het laatste stukje per trein afgelegd.

Zondagochtend heeft tante Guus de Synagoge bekeken en hebben we elkaar 's middags weer ontmoet op het Plein van de Helden. Jammer genoeg regende 't. Maar we konden 's avonds wel weer op het terras eten.

Maandagmiddag heb ik tante Guus weer naar het treinstation gebracht waar ze de trein van 13 uur richting Munchen nam. Het was heel erg gezellig!

Ik ga straks naar het ballet 'Giselle' in de Opera. Daarna gaan we waarschijnlijk nog ergens wat drinken, dus gelukkig hoef ik morgen niet naar school.
Morgenavond komt Sarieke naar Budapest dus volgende week zal ik daar een verhaaltje overschrijven.

tante Guus

Wat een goed weekend hè ? En was Giselle leuk ? Groetjes.

Caroline

Giselle was heel mooi! Het eerste deel speelt in een bos met allemaal glitters in de bomen en het tweede deel speelt op een kerkhof in het maanlicht met rook over de vloer. En dan de dansers! 32 ballerina's die allemaal dezelfde pasjes maken op hetzelfde moment. Geweldig!