carolinesmittenberg.reismee.nl

Keuken make over

Afgelopen maandag was ik vrij en had ik besloten om de keuken weer eens helemaal schoon te boenen. De afgelopen 3 weken ongeveer hebben we last van mieren en de man van m'n huisbaas had gezegd dat ammonia zou helpen.
In eerste instantie had hij bakmeel gebracht en als dat niet zou helpen moest ik ammonia proberen. Bakmeel schijnen de mieren op te eten en als dat gaat rijzen dan ontploffen ze, aldus mijn huisbaas. Ik heb 3 weken geleden dus heel braaf de hele keuken bestrooid met bakpoeder. Je kunt je waarschijnlijk voorstellen dat het een vies drabje wordt na een tijdje, maar het moest een week liggen, dus dat heb ik gedaan. Ik heb het zelfs 2 weken laten liggen, in de hoop dat het zou werken.


Helaas ontdekte ik na een tijdje ook mieren de badkamer en volgens Aurore (huisgenootje) lopen ze ook in haar kamer. Ik had aan Agnes (huisbaas) gevraagd waar ik mieren vallen kon kopen en zij raadde mij een winkeltje aan de andere kant van de stad aan. Gelukkig gaan tram 4 en 6 die kant uit, dus vorige week heb ik daar Bio Kill gekocht. Klinkt wel gevaarlijk, toch?
Bio Kill was zeker effectief! Het is niet zo een prettig gezicht om mieren te zien doodgaan, maar stiekem is dat wel een geruststelling. De keuken zag er dus uit als een slagveld met overal dode mieren. Toch bleek het niet genoeg te zijn en moest ik elke morgen de mieren van het douchegordijn spuiten in de badkamer en van het aanrecht vegen in de keuken.


Afgelopen maandag was ik dat zo zat dat ik weer naar de winkel met de Bio Kill ben gegaan (ik had de eerste spuitbus namelijk leeg gespoten in de keuken) en heb ik een navulverpakking Bio Kill en ammonia gekocht. Ammonia is nogal lastig te vinden hier. Ik dacht altijd dat je dat in Nederland gewoon in de supermarkt kon kopen met een duidelijk label er op, maar hier zit 't in een vreemd wit flesje met een onduidelijk etiketje. Gelukkig sprak het meisje in de winkel Engels en was er nog 1 flesje ammonia over.
Agnes haar man had gezegd dat ammonia de sporen van de mieren zou verwijderen (...) en dat ze dood zouden gaan. Ik heb niet naar de hele filosofie achter het verwijderen van sporen geluisterd, maar -moordlustig als ik ben- begreep ik datmieren door ammonia doodgaan. De kern van het verhaal dus.
Met als gevolg dat ik mijn hele maandagmiddag de hele keuken en badkamer heb lopen soppen. Ik heb alle keukenkastjes en meubels afgenomen en alle vloeren gedweild met ammonia. Het hele huis stonk ernaar, maar ook Aurore was enthousiast en die heeft haar eigen kamer ook gedweild.


Omdat ik toch bezig was dacht ik ook meteen even onder de banken te dweilen en toen kwam ik er achter dat de blauwe bank korter is dan de rode bank! Kwam dat even mooi uit, want ik heb dus twee deuren in mijn kamer, waarvan er maar één open kon. De rode bank stond er namelijk altijd voor. Soms lijk ik een beetje op m'n moeder (hihi) en toen ben ik dus maar alle meubels gaan verschuiven.
Inmiddels staan alle meubels op een andere plek, hangt het gordijn eindelijk goed en hebben we nu een grote keukentafel! Aurore riep van oeh en aah en (deed alsof?) ze het leuk vindt en Ananas is op vakantie, dus die heb ik niks gevraagd.


Vanmorgen heb ik natuurlijk het hele huis weer geïnspecteerd en ben ik tot de conclusie gekomen dat er alleen nog maar mieren op de prullenbak zaten. Geen verrassing want die puilde natuurlijk alweer uit. Ik had ‘m op zaterdag namelijk voor 't laatst leeg gehaald en Aurore schijnt niet te weten hoe dat moet ofzo. Ik heb haar vanavond gevraagd of ze nog last had van mieren en ze zei dat geen mieren meer heeft dankzij mijn ‘magic stuff'. Ik neem aan dat ze de ammonia of de Bio Kill bedoelt. Ik heb toen gezegd dat er alleen mieren op de prullenbak zaten en dat ik denk dat we ‘m vaker leeg moeten halen. Zij zei dat ze hetzelfde dacht. Ik hoop alleen dat ze de hint begrijpt dat ik graag zou willen dat ze ‘m zelf ook leeg gaat halen af en toe.


In ieder geval heb ik iedereen z'n kostbare tijd weer gebruikt om een verhaal over mieren in prullenbakken te laten lezen en, omdat ik toch bezig ben, heb ik even wat foto's van de keuken geupload, zodat jullie daar ook nog even van kunnen genieten. Ik verwacht natuurlijk wel van iedereen een compliment over hoe geweldig ik alles weer heb neer gezet ;-)

Reacties

Reacties

Kees

Ik ben van het Animal Liberation Front en ben natuurlijk niet blij met dit verhaal...

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!