carolinesmittenberg.reismee.nl

Week 6 in Budapest

Het is alweer bijna een week geleden dat ik voor 't laatst wat heb geschreven. Dat komt omdat er niet zoveel is gebeurt. Natuurlijk waren er de gebruikelijke feestjes en heb ik 't prima naar m'n zin gehad, maar er zijn niet zoveel noemenswaardige dingen gebeurd.
Wat wel belangrijk is om te vertellen is natuurlijk het weer! Nou, wij hebben ook mooi weer, hoor! Ik lees op facebook allemaal berichtjes van mensen die op het terras zitten. Terrassen zijn er hier (nog?) niet zoveel, maar parken genoeg! Gister ben ik met Esther en Marie wezen picknicken op het Margit eiland. Het zonnetje scheen en als je uit de wind zat, dan was die 16 graden echt heel goed te doen!


Na een paar uurtjes in het park zijn we weer naar de pub gegaan om naar de rugby wedstrijd Frankrijk - Italië te kijken. Italië won met 22 - 21. Inmiddels begrijp ik de spelregels een beetje, dus nu vind ik 't ook wel echt leuk om te kijken. We hebben alleen besloten om nooit meer naar die pub te zijn. We wilden eigenlijk apart betalen omdat we te groot geld hadden. Ik had 5000 ft, Jeremy had ook 5000 ft en Esther had alleen 10000 ft. Het kostte de mevrouw nogal veel moeite om ons apart te laten afrekenen en dat liet ze ook duidelijk merken. Ze keek vreselijk kwaad en zei alleen 'here' en 'bye'. Om het haar makkelijk te maken hadden we allemaal nog extra fooi gegeven. Doen we dus ook nooit meer.


Oh wat ook gebeurt is, is dat de buurvrouw over ons geklaagd heeft bij Agnes (de huisbaas). We schijnen de hele week alleen maar feestjes te hebben gehad met harde muziek. We hebben ook de hele week feestjes gehad met harde muziek, alleen niet hier! Ik was (bijna) elke avond weg en Aurore ook. Nou, voor degene die Annas hebben gezien weten dat hij niet aan feestjes doet, dus we begrijpen niet waar de buurvrouw over zeurt. Agnes denkt dat ze d'r geheugen kwijt aan 't raken is. Ze zegt namelijk dat hier ook 2 Hongaarse meisjes wonen en dat zij altijd schreeuwen. De buurvrouw heeft gezegd dat als de feestjes niet ophouden dat ze dan de politie gaat bellen. Dus nu hopen we maar dat de politie Engels spreekt als ze al komen, bovendien verwacht ik niet thuis te zijn als ze komen; ik ben waarschijnlijk toch op een ander feestje

Laughing


Vrijdag heb ik gewinkeld met Marie. We zijn gewoon naar het centrum geweest, dus niet naar een shopping mall. We kwamen in een heel leuk winkeltje terecht en daar heb ik een nieuw jurkje gekocht en bij de Zara bijpassende schoenen. Ik zal de foto's uploaden. (ze staan bij de losse foto's)
De andere dagen van de week ben ik gewoon naar school geweest en uit geweest. Niks bijzonders dus.


Vandaag is het bewolkt en is iedereen moe van de feestjes van afgelopen week, dus vandaag is er niks te doen. Vanavond moet ik ook vroeg naar bed, want morgen ga ik met Esther en Tommi naar Esztergom. Dit is een stadje 50 km ten noorden van Budapest en morgen zijn we nog vrij van school, dus kunnen we er mooi een dagje heen. We nemen de trein van 08.20 uur!, dus ik moet al heel vroeg op. Als het goed is heb ik morgen dus weer een paar mooie foto's om te laten zien en zal ik ook weer een stukje schrijven.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!