carolinesmittenberg.reismee.nl

Gellért Hegy

We hebben weer een druk dagje achter de rug, hoor! We hadden om 10 uur bij het hotel van papa en mama afgesproken, maar vanwege 't mooie weer stonden papa en mama al op de tramhalte op mij te wachten. We hadden een heerlijk zonnetje 's morgens. Ons eerste doel van vandaag was om het standbeeld van Sisi te zien. Ze moest ergens 'net ten noorden van de Elizabethbrug' staan. Weten wij veel wat het noorden is.. Maar ok, even zoeken en toen hadden we d'r gevonden! Ik hoop dat de foto een beetje duidelijk is, denk t niet, want ik moest tegen het licht in fotograferen.

Daarna zijn we de Gellért heuvel opgeklommen, dit was ons tweede doel van vandaag. Ik vond het nog best een stevige tippel, maar papa vond het een eitje

Laughing
Boven op de berg hebben we even de mevrouw met de palmtak bekeken en van het uitzicht genoten. We hadden redelijk helder weer, dus we konden best ver kijken.

Het derde doel was de grote markthal. Mama vond het heel erg leuk. Ik heb staan griezelen bij de halve varkenskoppen, terwijl papa en mama stonden te bedenken wat voor héérlijke soep je daarvan kon trekken. We hebben de visafdeling overgeslagen, want ik was het na een tijdje wel zat. We hebben geen tijd meer om nog een keer naar de visafdeling te gaan, dus ik zal wel een keer wat foto's maken.
In de markthal hebben we langos gegeten voor de lunch en -ssst, niet verder vertellen!- een cadeautje voor Marieke gekocht omdat ze op de honden past. Straks ga ik iedereen een e-mail sturen om te vertellen wat voor cadeautje het is, behalve Marieke. Want het moet natuulijk wel een verrassing blijven!!

Laughing
(ben ik ff blij dat ik ruim 1500 km bij Marieke vandaan ben, anders zou ik hier zeker een blauwe plek aan overhouden
Wink
)

Ons laatse doel van vandaag was zwemmen in het Széchenyi bad. Ik had gedacht dat papa het niet zo lang vol zou houden in de hitte, maar we hebben toch ruim 3 uur gezwommen! Mama en ik zijn nog even de sauna in gedoken, terwijl papa met zijn oranje Holland slippers om zich heen zat te kijken. Er komen daar zoveel verschillende mensen, dat het gewoon heerlijk is om een uur naar al die mensen te kijken, terwijl je in het warme water ligt te dobberen.

Na het zwemmen heeft mama lekkere Hongaarse worst van de markt gebakken met wat aardappeltjes en verse sla. Daarna hebben we nog even Wie is de mol? gekeken (ik denk echt nog steeds dat het Karin is!) en nu zijn papa en mama weer naar hun hotel. Morgen hebben we weer een drukke dag voor de boeg; dan willen we namelijk naar Gödöllö.

Reacties

Reacties

Ina

Doe de groeten aan mijn broertje en schoonzusje en geniet lekker samen van het mooie Budapest. (staat vanaf nu op ons lijstje van nog te bekijken mooie steden)

Sophia

Art!

Kees en Lies

Marieke is zo ziek dat ze niet eens je blog kan lezen. Ze is heel zielig.
Liesbeth zegt Art
Marieke zegt Karin
Kees zegt Patrick

Caroline

Aaahw arme Miep!
Het is Karin hoor. Papa zegt 't ook!!
Maar die Soundos ofzo, da's ook een raar mens. Die doet echt helemaal niks!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!