carolinesmittenberg.reismee.nl

Bratislava

Ik ben net terug uit Bratislava, Slowakije. De twee jongens uit Finland hadden me uitgenodigd om mee te gaan. Er zouden meer mensen mee gaan, maar die wilden uiteindelijk toch niet, dus ik ben met 3 Finse jongens (er ging nog een vriend mee) naar Bratislava geweest. Het was ongeveer 2,5 met de trein vanaf Budapest en het is maar een kleine stad. Vooral het historisch centrum is heel klein, dus eigenlijk hebben we niet zoveel gedaan.


We kwamen rond 14 uur in het hostel aan, maar de kamers waren nog niet schoon, dus we zijn eerst wat gaan eten. Ik had een soort 'pastei' met vlees er in en als toetje een noten strudel. In Slowakije hebben ze ook de euro, dus je hoeft niks om te rekenen. En het leuke is dat het net zo goedkoop is als Hongarije. Bier krijg je per halve liter voor €0,90 tot max. €1,20 in het restaurant. Na het eten hebben we even de kamer in het hostel bekeken. Eigenlijk was het meer een zaaltje, we sliepen met 8 mensen op een kamer. Best een beetje vervelend, want iedereen gaat op een ander tijdstip slapen en iedereen staat ook op een ander tijdstip op. Wij zijn bijvoorbeeld de hele avond/nacht van de ene pub naar de andere gegaan. ´s Middags zijn we het historische gedeelte van de stad door gewandeld, maar de wind was heel erg koud, dus we hebben ook veel in cafeetjes gezeten.

Vandaag werden we gewekt door een of andere idioot die boos was omdat iemand zijn pizza had opgegeten. Hij heeft iedereen wakker gemaakt om te vragen wie zijn pizza had gegeten om half 8 's morgens. Met het bijbehorende gevloek natuurlijk. Dat is een beetje vervelend wakker worden hoor. We moesten om 11 uur de kamer uit zijn, maar omdat ze zon zo lekker scheen zijn we naar het kasteel gelopen. Zoals jullie op de foto's (die ik straks upload) waarschijnlijk kunnen zien, zijn de Finnen niet zulke dunne mensen. Daar komt nog bij dat ze ook nog best veel roken, dus ik vond het heel wat dat ze toch helemaal de berg op wilden klimmen om het kasteel te bekijken. Ik denk dat ze het vooral gedaan hebben omdat ik het graag wilde. We moesten natuurlijk wel af en toe een rookpauze inlassen, maar dan kon ik mooi even rustig om me heen kijken en wat foto's maken. Ja, ik heb wel een lekker weekendje gehad hoor. Het was ook gezellig met die jongens op stap. Geen gezeur en lekker doorlopen. Ze hebben nogal droge humor, dus we hebben ons wel prima vermaakt.

Nu ga ik lekker Wie is de mol kijken op uitzending gemist, want daar heb ik nog geen eens tijd voorgehad! Daarna ga ik maar weer slapen, want ik heb morgen weer Hongaarse les!

Reacties

Reacties

Sophia

Ik denk dat Art de mol is!

mahalia

hej hej,

leuk hoor dat je Bratislava bent geweest.. welk hostel zat je?? misschien zat je wel in dezelfde als wij toen hadden...

is wel leuk om die foto's te zien..

Hoe is het verder?

liefs,

Mahalia

Ina

Leuke torentjes in Bratislava en hele grappige beelden ook.
Ik denk trouwens dat Anna de mol is.

Caroline

Ik denk dat 't Karin is! Haha

Ina

Nou Anna is het dus niet.
Ik ben nu dolende.....
Hier worden Karin Patrick en Art steeds genoemd maar niemand heeft het over Soundos.... zou zij het dan stiekem toch zijn....

Caroline

Als het Soundos is, dan heeft ze 't goed gedaan.. Heb steeds de indruk bij haar dat ze ècht he-le-maal niks doet.. :o

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!