carolinesmittenberg.reismee.nl

Nederlanders in Budapest

Toen Lies, Kees en ik hier aankwamen viel het ons op dat er 2 Nederlandse namen op een brievenbus geplakt waren. Ik had al bedacht dat ik wel een briefje in de brievenbus kon gooien en kon zeggen dat ik ook Nederlandse ben. Vanmiddag stond ik in de tram van boodschappen doen en toen hoorde ik opeens mensen in het Nederlands praten. Ik vroeg me al af waar de Nederlanders zouden zijn, omdat je ons altijd tegen komt als je op vakantie bent. Nou, in de tram stonden ze dus! Bleken het dus die mensen te zijn die in hetzelfde gebouw wonen!

Ze heten Annemy en Esther en zijn er ook sinds 1 februari, maar gaan naar een andere universiteit. Ze doen de PABO in Utrecht en zijn hier ook via het Erasmus programma. Zij wonen op de 3e verdieping en ik op de 1e. Zij hadden ook net boodschappen gedaan en gaan naar hetzelfde feestje als ik vanavond. Ik ben net even bij ze thuis geweest en we gaan vanavond samen naar het 'predrinking' bij Jeremy thuis en naar het Erasmus feest. Volgende week gaan we samen naar de Zumba in de sportschool (helaas pasten mijn sportschoenen niet in mn koffer, dus ik ga maar even nieuwe kopen hier -er is nog wintersale-) vlak bij Nyugati. Hun lessen op hun universiteit zijn nog niet begonnen, dus ze kennen nog niemand.

De rest van de dag ben ik thuis gebleven. Ik was pas laat wakker en Agnes (de huisbaas) zou komen op m'n lampen te maken. Dat heeft ze gelukkig gedaan. Ik heb nu zelfs een lampje boven m'n bureau. We moesten even van lamp wisselen. Dus nu heb ik een lamp uit de woonkamer bij m'n bureau en een van mijn lampen staat nu in de woonkamer.

Nu ga ik nog even douchen en me klaar maken voor het feestje. Ik heb net pasta met spinazie en Hongaarse worst gegeten. Heel lekker! Wel veel knoflook. Hihi. Dus ik moet ook even mn tanden poetsen..

Wink

Reacties

Reacties

truida

Hoi lievie
Jij wordt zo ongeveer een feestnummer denk ik, als ik alles goed lees. Nou veel plezier hoor.
Ik heb 2 dagen vissen op de kast van kleine niels geschilderd. Nu nog lakken en dan is het af. Best leuk geworden. Ik moet Miek helpen om te breien aan haar poncho en daarna boer zoekt vrouw kijken..kus

truida

Gezellig dat je nederlanders tegen bent gekomen....En ga je sporten,????? dat mag wel na al die feesten

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!