carolinesmittenberg.reismee.nl

Eerste schooldag

Nu ben ik offcieel student aan de Budapesti Gazdasági F?iskola.

Vanmorgen zou de eerste les Hungarian language zijn, maar Eva (de erasmus coordinator) was vergeten te vertellen dat de lessen die speciaal voor Erasmus studenten zijn pas volgende week beginnen. Ik was dus veel te vroeg op school, want de volgende les waar ik heen wilde zou pas om 13 uur beginnen! Gelukkig had ik met Lisa afgesproken, zij is een van de Duitse meisjes met wie ik naar het winkelcentrum was geweest afgelopen vrijdag, dus ik was niet alleen. Eva had inmiddels de laatste roosters doorgestuurd, dus we konden mooi even proberen een leuk rooster voor onszelf in elkaar te zetten. Helaas is dat niet zo makkelijk, omdat veel lessen op hetzelfde moment vallen. Ik had in Nederland al een aantal vakken uitkozen om te volgen, maar waarschijnlijk kan ik er daar een aantal niet van volgen. Ik ga dus zo weer aan de slag om andere vakken uit te kiezen en een mooi rooster te krijgen.

's Middags ben ik naar de Franse les geweest, maar het was niet echt een succes. Omdat ik dus bepaalde vakken wil doen zou ik maar 1x in de week naar Frans kunnen in plaats van 2x in de week. Volgens de docent (die uitsluitend Frans en Hongaars spreekt) is dat geen probleem en krijg ik alsnog de punten wel. Ik denk alleen dat het toch niet ga doen. Ik kon het Frans goed volgen, maar toen we bij de grammatica kwamen bleek dat de uitleg alleen in het Hongaars is..

Het is weer is hier een beetje raar. Toen ik vorige week aankwam waren een trui, een winterjas handschoenen, een shawl en een muts echt geen overbodige luxe.Vandaag scheen de zon, was de lucht helder blauw en was zelfs een jas niet meer nodig!

Vanavond is er weer een feestje bij een van de Erasmus studenten thuis, dus daar ga ik vanavond even heen. Morgenochtend ga ik bij een vak kijken wat me leuk lijkt, maar dat begint om 8 uur al! Gelukkig woon ik op 20 min loopafstand/ 10 min tramafstand van de school, dus hoef ik niet al te vroeg op.

Wink

Reacties

Reacties

truida

daag Lientje. Wat een gezoek voor je vakken zeg. Nouja ik hoop dat je leuke/interessante vakken kunt kiezen kus van mama

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!