carolinesmittenberg.reismee.nl

Orientatiedag op de BBS (met spellingcheck door Kees vandaag)

Vanmiddag was de orientatiedag van de Budapest Business School. ('Het duurde wel anderhalf uur, lange dag!' aldus Liesbeth) We moesten om 13 uur aanwezig zijn in het gebouw op de Markó útca. Ik was lopend gegaan en dat duurde ongeveer 20 minuten vanaf mijn huis. Eva, de Erasmus coordinator, ging een verhaaltje vertellen over het rooster, de studentenpas en nog wat algemene dingen. Ik denk dat ze wel heel aardig is, maar ze was niet zo goed voorbereid. We kregen een uur later namelijk nog een mailtje met informatie die ze vergeten was te vertellen.

Maar goed, de bedoeling is dat ik vanaf maandag 2 weken lang alle vakken kan volgen. Na die twee weken moet ik kiezen welke vakken ik dan echt wil volgen. Ik ga natuurlijk de vakken doen die me leuk lijken en die me een lang weekend geven.

Wink

Tijdens de orientatiedag kregen we van Eva een schattig rugzakje van de BBS. Dat zat vol met folders, een plattegrond en een Budapest Card. In mijn klas zitten vooral veel Fransen en Duitsers. Verder is er een jongen uit Finland, 2 jongens uit Ierland (die kwamen te laat) 4 Turken en ik ben de enige Nederlandse. ('Het is een mengelmoes van jongens en meisjes van verschillende nationaliteiten' was Lies d'r commentaar) De Fransen en Turken zijn hier allemaal om hun Engels te verbeteren en de Ieren omdat ze graag Erasmus wilden doen.

Na de orientatiedag ben ik met 2 Duitse meisjes (die in Leeuwarden studeren, maar geen Nederlands spreken) naar het winkelcentrum geweest en hebben we een Hongaarse prepaid sim kaart gekocht. Er staat alleen nog geen geld op, dus ik kan nog niet smsen of bellen. Ik stuur wel een e-mail met mijn Hongaars nummer er in, als jullie hierheen komen.

Lies en Kees hebben vandaag geshopt en een hongaarse broek voor Kees gekocht. Daarna hebben we met z'n drieen Langos gegeten. Vanavond eten we pasta en Kees gaat zo de foto van de Langos uploaden.

Ok, dat was 'm weer voor vandaag. (Kees biedt zijn excuses aan voor de weinige trema's)

Reacties

Reacties

Liesbeth

Langos is lekker!

Lieneke

Klinkt goed!
wel leuk dat je de enigste nederlander bent, dan ben je beetje speciaal;) Ik hoop dat de mensen beetje leuk zijn!
xx

Caroline

Jaa, Langos is zeker lekker!!
Ik denk wel dat het een leuke klas is, maar ik vraag me af of we elkaar vaak gaan tegenkomen. Er zijn zoveel vakken waar we uit kunnen kiezen!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!