carolinesmittenberg.reismee.nl

Lieneke in Budapest

Zo, ik heb eindelijk even tijd om een verhaaltje te typen.

Ome Teun en Ieke zijn op maandag 4 april weer terug gevlogen naar Nederland en op woensda 6 april kwam Lieneke! Ik heb haar opgehaald van het vliegveld en zijn 's middags meteen een wandeling gaan maken naar het Vissersbastion, de Kettingbrug en de Burcht. We hebben de hele heuvel rond gelopen en zo kwam ik ook op plaatsen waar ik nog nooit was geweest. Ik weet eigenlijk niet meer waar we 's avonds gegeten hebben.. Lieneke weet jij dat nog? Na het eten hebben we nog even in de Instantbar wat gedronken.

Donderdag zijn we overdag naar school geweest, want ik had Hongaarse cultuur les en een er was een gast spreker bij Business Ethics. Na de lessen zijn we naar het Margit eiland geweest vanwege het mooie weer. Omdat we allbei moe waren hadden we besloten om thuis te blijven, pizza te bestellen en een filmpje te kijken. Een goede combi, zeker aan te raden!


Vrijdag hebben we gezwommen bij de Lukács baden. Dat zijn baden aan de Buda kant van de stad en redelijk en vooral weer eens even wat anders dan Széchenyi. We hadden besloten dat we ook wel een massage wilden en voor €10 konden we een massage van 20 min er bij kopen. De massage was een hele interessante ervaring! Eerst konden we de massage plek al niet vinden en toen we 'm eenmaal gevonden hadden begon het, hoor. Natuurlijk sprak niemand Engels, dus moesten we met handgebaren elkaar zien te begrijpen. Lieneke moest 2 min wachten en ik moest meteen mee. Gelukkig zag ik nog net dat Lieneke in het tentje tegenover mij zat, dus daar hoefde ik me geen zorgen over te maken. Ik had een mevrouw die mij ging masseren en Lieneke had een man genaamd István. Tenminste dat denken we, want die vrouw van mij ging steeds István roepen en Lieneke d'r masseur antwoordde dan. Die vrouw van mij had een hele lage stem en ging allemaal gebaren maken dat ik me uit moest kleden. Ik dacht altijd dat ze zo heel braaf een handdoekje over je billen zouden leggen en dat je bikini topje pas uit hoefde als je al op de tafel lag. Maar nee, alles moest gewoon uit! Ik voelde me toen een beetje ongemakkelijk, want ook het handdoekje voor m'n billen was afwezig. De massage echter was wel heel goed! Ze begon bij m'n benen en ging zo omhoog om te eindigen bij m'n schouderbladen. Ik had verwacht dat mijn heupen en schouderbalden onder de blauwe plekken zouden zitten, maar dat viel gelukkig mee.Na de massage hebben we nog wat gedobberd in de termale baden en toen zijn we naar een flatparty geweest en daarna uit in Morrison's 2.

Zondag zijn we naar het Heldenplein geweest, hebben we in het park daarachter Lángos gegeten en zijn we naar de dierentuin geweest. De dierentuin is een beetje gek hier. Je kunt een zak met eten kopen en dan mag je de meeste dieren gewoon voeren. Je kunt dus heel dichtbij komen en alle dieren staan steeds met hun bek open zodat je er eten in kunt gooien. Omdat het voorjaar is, waren er al best veel kleine diertjes. We hebben 2 kleine aapjes gezien en een kleine giraffe. Er was ook een Madagaskar huis waar de vogels en de aapjes gewoon los liepen. Een aapje was zo nieuwsgierig dat 'ie steeds bij een groepje mensen ging kijken.

Maandag zijn we nog even wezen lunchen bij Menza en toen heb ik Lieneke weer naar het vliegveld gebracht. Ik vond het heel gezellig!

Gister had ik nog een andere presentatie en die ging gelukkig ook heel goed. Presentaties hoeven hier niet zo moeilijk te zijn als in Den Haag, dus eigenlijk was 't een eitje. Ik moest 't samen doen met Simao (Portugeese jongen) en het moeste over International Business gaan. We hebben dus de Nederlandse en de Portugere business ettiquette met elkaar vergeleken. De docent vond ons helemaal leuk en we hadden zo interessant onderwerp gekozen zei ze.

Vandaag ben ik vrij en ben ik de was aan 't doen. Ik ben ook begonnen in een nieuw boek, dus dat ga ik straks lekker verder lezen.

Papa en mama; ik heb jullie kaart vandaag gekregen! Dankjewel!!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!