carolinesmittenberg.reismee.nl

Ome Teun en Ieke in Budapest

Zoals de meeste van jullie wel weten zijn ome Teun en Ieke in Budapest!

Afgelopen dinsdag zijn ze aangekomen, maar omdat ik een tentamen zou hebben (ja, ging niet door, heb ik volgende week) kon ik ze niet ophalen. Gelukkig was de les wel snel afgelopen en konden we elkaar op Déak Ferenc Tér ontmoeten. Het was even zoeken naar elkaar, maar we konden toch samen naar het hotel gaan. Daarna zijn we de stad in gegaan en hebben we op een terrasje een biertje gedaan. ´s Avonds hebben we toen bij Menza gegeten en toen was de eerste dag al voorbij.

Woensdag moest ik eerst naar school tot 13 uur en toen hebben we bij het Parlement afgesproken. We hebben eerst bij de Hummusbar geluncht en daarna zijn we via de Kettingbrug en het Vissersbastion naar de Mátyás Kerk gelopen. Natuurlijk moesten we even het Visserbastion beklimmen en de kerk ook van binnen bekijken. We hebben daarna een pizza bij mij thuis laten bezorgen. Weer zo´n lekkere grote en deze keer met garnalen.

Donderdag moest ik tot 14.30 uur naar school en zijn ome Teun en Ieke met de toeristenbus de hele stad door gecrost. We hadden om 16.30 uur bij Dock 10 afgesproken, want vanaf daar zijn we met de boot een rondje over de Donau gevaren. Het varen duurde ongeveer een uur en ondertussen werd er een verhaaltje verteld over de bezienswaardigheden. Het grappige was dat de verhaaltjes zowel in het Engels als in het Duits werden verteld, alleen verschilden de verhaaltjes. Soms werd er meer verteld in het Engels en andersom ook. We moesten dus naar allebei de talen luisteren om de meeste informatie op te pikken. Het was wel heel leuk trouwens! ´s Avonds hebben we weer bij Menza gegeten. (Ik vind eigenlijk dat ik daarna vaste-klant-korting moet krijgen ofzo.)

Vandaag hebben we bijna 5 uur in het Széchenyi bad gedobberd. Het was heerlijk weer en dus hebben we vooral in de buitenbaden gehangen. We zijn ook in een paar sauna´s geweest en hebben we maar 3 koude baden overgeslagen. Verder zijn we overal in geweest. Voor de verandering hebben we niet bij Menza gegeten, maar bij Pausa, de tent tegenover Menza. Het hele straatje waar Menza zit is inmiddels veranderd in allemaal terrasjes met lichtjes en warmte lampen. Het ziet er heel gezellig uit.

Omdat ome Teun en Ieke allebei hun fototoestellen mee hebben, heb ik de mijne steeds thuis gelaten, dus zondag komen de foto´s! Morgen moet ik namelijk (jawel, op zaterdag) de hele dag naar school! Zondag zien we elkaar weer en gaan we eten bij Sir Lancelot.

Oh, het weer is trouwens weer heerlijk hier. Voor vandaag was er regen voorspeld en het heeft vanmorgen ook inderdaad even geregend. Verder was er 15 graden voor vandaag voorspeld en we zijn over de 20 graden heen gegaan. Het bier is nog steeds goedkoop, de goulash smaakt nog steeds goed, de terrassen zijn open, we hebben 't heel gezellig met z'n drieën, kortom; het leven in Budapest is goed!

Nog een belangrijk punt: mijn Nederlandse telefoon abonnement is gister verlopen. Ik ben dus niet meer bereikbaar op dat nummer. Als jullie me dus willen bellen kan dit alleen nog maar op mijn Hongaars nummer. Voor degene die het (nog) niet hebben en het wel willen hebben; als jullie me even een mailtje sturen, dan geef ik jullie mijn nummer!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!