carolinesmittenberg.reismee.nl

Eger

Nat, koud, wachten, wijn, goulash, warm en bubbels.

Ik denk dat dat wel een goede samenvatting van vandaag is. Ik ben vandaag met Esther, Annemy en Jérémy naar Eger geweest samen met een grote groep Erasmus studenten van een andere faculteit. We hadden op Blaha Lujza Tér afgesproken en daar stond de bus al op ons te wachten. Natuurlijk waren er een paar mensen te laat, dus we gingen later op weg dan afgesproken, maar we mochten gelukkig in de bus op de laatkomers wachten. Het heeft de afgelopen twee hier alleen maar geregend. Geen Hollandse regen, maar kleine druppels waar je niet zo nat van wordt, maar wel heel koud.


Toen we in Eger aankwamen hebben we eerst 20 min de restanten van de burcht bekeken. Daar was niet zoveel aan, maar het uitzicht op Eger was heel erg mooi. Toen zijn we de stad ingegaan om rond te kijken. We kregen weer 20 min om de kerk te bekijken en 5 min later kregen we 25 min om de winkelstraat te bekijken. Nog steeds regende 't en aangezien het maar 1 straat was, waren we eigenlijk na 10 min wel weer klaar met kijken. Uiteraard waren er toen een paar mensen kwijt, zodat we in de regen moesten wachten.
We konden de mensen niet vinden, dus zijn we alvast naar de Basilika geweest en hebben we daar even een rondje gelopen. Helaas was de Basilika zo groot dat het binnen nog kouder was dan buiten, dus ook daar waren we snel klaar mee. Gelukkig kwam de bus al snel en hoevden we niet lang buiten te wachten. In de bus ging het wachten gewoon weer verder, want die 2 mensen waren nog steeds niet gevonden. Uiteindelijk waren we maar een half uur te laat in de Vallei van de mooie Vrouwen.

Daar aangekomen begon het leuke gedeelte. We gingen wijnproeven en goulash eten -en opwarmen!! We kregen 2 soorten witte wijn, 3 soorten rode wijn en een 'ijswijn' (een rosé). Ik vond de tweede witte wijn het lekkerst. Het was een hele zoete witte wijn. En degene die je het lekkerst vond, daar kreeg je nog een heel glas van, dus ik heb heerlijke wijn gedronken. Jérémy, Esther en ik vonden deze wijn alle drie het lekkerst dus we hebben voor €2,- pp een plastic tonnetje gekocht met 3 liter wijn. Morgen is er immers een verjaardagsfeestje en we moeten ons eigen drinken meenemen. Ik heb zelf ook een fles van deze wijn gekocht, maar ik weet niet zeker of ik 'm dicht kan houden tot juni :-)

Natuurlijk moesten we weer lang wachten voordat iedereen weer in de bus zat en waren we weer koud geworden. Gelukkig wisten we dat we naar Egerszalok gingen. (dit is best even de moeite om op te zoeken op google) Egerszalok is onderdeel van het werelderfgoed en is een spa. Ik heb hier helaas geen foto's van gemaakt, maar het was heerlijk even zwemmen en dus weer opwarmen! Er waren twee gedeelten; het chloorzwembad van 33 - 35 graden en het thermaalzwembad van 38 graden. Ik ben heen en weer gezwommen tussen het ene bubbelbad en het andere bubbelbad. Het regende nog steeds, maar nu was het eigenlijk wel leuk om in de koude regen in het warme bubbelbad te zitten.
Helaas moesten we weer een half uur wachten voordat iedereen het zwembad uit was (en deze keer waren de organisatoren die zo lang weg bleven) en dat vond ik weer een beetje jammer. Onderweg naar huis wilden alle mannen nog even bier kopen, dus gingen we ergens bij een winkeltje stoppen. Ze zouden 5 min krijgen om bier te kopen, maar dit werd natuurlijk weer een kwartier.

Al dat gewacht vond ik echt heel erg vervelend, maar dat heb je natuurlijk als je met een grote groep weggaat. Het weer werkte ook niet erg mee, daarom was het bekijken van de stad ook niet echt een succes, maar al met al heb ik toch een lekker dagje gehad. Heerlijke wijn gedronken, lekkere goulash gegeten en ook lekker gezwommen. Nu ga ik nog even Wie is de mol kijken, want dat heb ik natuurlijk gemist en nu kan 't mooi nog even. Ik heb immers een weekje VAKANTIE!!

Reacties

Reacties

Lieneke

chill!
btw i love zoete witte wijn, hint:P

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!