carolinesmittenberg.reismee.nl

Rugby

Gistermiddag ben ik meegegaan met de 'sightseeingtour' georiganiseerd door Alejandro. Zoals ik al verwachtte was hij totaal niet voorbereid. Nou ja, hij had opgezocht hoe we van het Nyugati station bij het eindpunt van tram 2 kwamen. Hij was namelijk er achter gekomen dat als je tram 2 neemt dat je dan langs de Donau gaat en dat vond hij leuk. Als je het eerste het beste boekje over Budapest open slaat, staat daar tram 2 als aanrader in, want hij gaat zo leuk langs de Donau en je hebt dan een mooi uitzicht op de Buda kant én je komt langs het Parlement. Ik vond het een beetje een tegenvaller de 'tour'. Alejandro wilde om de 5 minuten op de foto en hij wilde dan niet 1 foto maar meteen een hele reportage. Voor de mensen die niet op de foto gingen (de rest dus, want wij waren overal al geweest waar hij heen wilde) was het dus nogal saai. Gelukkig heb ik nog wel wat nieuws gezien! We zijn langs het monument van de schoenen langs de Donau gekomen. Het zijn een aantal schoenen, sommige paren, sommige maar één, die langs de oever van de Donau staan. Heel simpel, maar wel indrukwekkend. Vooral de kinderschoentjes vond ik aangrijpend. Het is een monument ten nagedachtenis aan de Joden die vermoord zijn en in de Donau zijn gedumpt.

Na deze tour ben ik met Marie naar mijn huis gegaan om even wat te eten en om een sport bar op te zoeken. Frankrijk moest namelijk rugbyen tegen Engeland. Marie is groot en enthousiast fan, dus Tommi en ik zijn meegeweest naar de pub. Gelukkig weet Tommi ook niks van de spelregels en was ik niet de enige die geen idee had wanneer we moesten juichen of klappen of boe roepen. Eigenlijk is het best een simpel spel, je kunt haast niks verkeerd doen, want er zijn maar weinig spelregels, als je 't mij vraagt. De sfeer in de pub was vooral heel gezellig. De meeste mensen waren voor Engeland (die ook won), maar vonden het jammer voor ons dat Frankrijk verloor. Marie riep een paar keer 'Allez les blues', dus het was duidelijk dat wij voor Frankrijk waren.

Vandaag heb ik de keuken weer schoongemaakt en aan mn huisgenoot gevraagd of hij ook aub z'n best wilde gaan doen om de keuken schoon te houden. Ik heb een paar gezegd dat we muizen krijgen als hij z'n kruimels nooit wegveegt en z'n geknoeide saus niet wegooit. Ik geloof dat 't wel indruk maakte. Hopelijk blijft de keuken nu dus een beetje schoon

Cool

Ik denk dat ik straks maar een beetje huiswerk ga maken, zoals een goed student betaamt..

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!