carolinesmittenberg.reismee.nl

Pálinka

Nou, ik heb hét traditionele drankje van Hongarije uitgeprobeerd: Pálinka.
Het is een vruchtenbrandewijn met een alcoholpercentage van minimaal 37,5% anders heb je niet de echte te pakken. We zijn er nog niet helemaal uit hoe je 't nou precies moet drinken, want in de club waar we gister waren wordt het als shotje aangeboden. Gewoon in een keer achterover dus. Maar toen ik 't net op wikipedia opzocht stond er dat het lijkt op Nederlandse jenever. Ik kan me niet herinneren dat ik ooit iemand jenever in een keer achterover heb zien gooien, dus misschien is het niet de goede manier. Hoe dan ook; het is wel stevig spul, maar ik vond het best lekker eigenlijk. Van de zomer gaat er dus zeker een fles mee terug! Tegen die tijd heb ik ook vast alle soorten uitgeprobeerd, dus dan kan ik de lekkerste meenemen. Jullie begrijpen natuurlijk dat het een gezellig feestje was gister, dus vanavond blijf ik lekker thuis om nog even bij te komen ;-) Ik lag vanmorgen pas om 5 uur in m'n bed en ik moest om half 12 weer op school zijn, een kort nachtje vond ik.


De les op school was trouwens Hungarian Culture and History. De docent die het geeft is eigenlijk docent Engels, met een prettig en goed verstaanbaar Brittish Accent. Hij is bezig met een studie geschiedenis, dus de lessen zullen vooral over de Hongaarse geschiedenis gaan. Gelukkig is die ingewikkeld genoeg, dus we zullen ons vast vermaken. Als het wat mooier weer is (vandaag sneeuwde ‘t!) gaan we ook een aantal wandelingen door de stad maken met hem. Dat lijkt me ook erg leuk!


Na de les heb ik met Marie-Caroline bij mij thuis geluncht (zij was ook mee uit gister). We hadden kaascroissants gekocht bij de bakker om de hoek en hebben die met een kopje thee in de luie stoelen opgegeten. Ik heb haar trouwens ook Nederlanse pindakaas laten proeven. Ze vond het heel erg lekker en heeft zelfs al d'r toast met pindakaas gegeten. Misschien ben ik over twee weken toch toe aan een nieuw potje, pap, mam! (wel graag die met dat gele dopje

Wink
)


Zoals ik al zei blijf ik vanavond lekker thuis, want morgen gaan we weer uit. Ik ga eerst met wat mensen bij de Turkse meisjes eten en daarna dus uit. Morgen ga ik op zoek naar de Aldi, want die schijnt hier ook in de buurt te zijn. Misschien kan ik daar wat bekendere producten vinden, want de supermarkt is nog wel een avontuur hoor.

Oh het nieuwe douchegordijn doet 't trouwens heel goed! Het hangt nog steeds en is zeker effectief!

Reacties

Reacties

Lieneke

Klinkt allemaal weer super!!
ook super knap dat jullie dat douchegordijn hebben opgehangen:P brr wel koud zeg sneeuw! vandaag was het hier lekker weer met een zonnetje:) bijna al lentegevoel:P maar helaas wordt het morgen weer een stuk kouder..:(
Veel plezier morgen!
xx

truida

Groetjes van Tristan Blub. En niet te veel drinken hoor dat is echt slecht voor je lever! Ik zou naar de kerk maar zie dat ik alweer te laat ben. Nou dan maar lekker mijn koffie. Het is hier vreselijk koud. Ik hoop dat je het leuk heb in bratislava. Zie de foto's wel. Morgen moet ik maar 1 dagje werken dan kan ik dinsdag naar Pend om afwerkspulletjes voor de wieg te kopen want ome teun heeft hem prachtig gerestaureerd. Nu ben ik aan zet. Oh ja pinda kaas komt in orde met de rest, het staat in mijn agenda KUS

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!