carolinesmittenberg.reismee.nl

Productief dagje

Gister had ik geen zin om wat te schrijven, dus nu zal ik ook wat over gister vertellen. Gister heb ik voornamelijk in de stress gezeten over m'n learning agreement. Een learning agreement is een soort contract wat je afsluit en waar je in opschrijft welke vakken je gaat volgen. Als je geen learning agreement inlevert heb je geen recht op een Erasmus beurs. Gister was de deadline om de agreement in te leveren en daarvoor had ik 4 handtekeningen nodig. Mijn eigen: eitje natuurlijk. De handtekening van de coordinator hier in Budapest: ook een eitje. Alleen de twee handtekeningen die ik uit Nederland moest krijgen leverden een klein probleem op. Mijn begeleidster mailde namelijk niet terug. Om een lang verhaal kort te maken: ik heb nu 2 verschillende learning agreements inleverd waarvan er 1 (met de verkeerde vakken) op tijd is en de andere (met de goede vakken) waarschijnlijk te laat is. Ik denk dat ik van de week of volgende week maar een mailtje naar Nederland ga sturen waarom er twee agreements van mij zijn, maar ik geloof niet dat het grote problemen gaat opleveren. In ieder geval hebben ze er één op tijd gekregen (daar heb ik een bevestiging van) dus nu krijg ik het geld van de Erasmusbeurs. Daar gaat 't om.

Vandaag ben ik natuurlijk weer braaf naar de lessen geweest. Politology en Cultural Tourism. Politology is wel interessant want binnenkort komt er een nieuwe grondwet in Hongarije en dat gaan we volgen. Cultural Tourism is vooral leuk. Over een paar weken moet ik een presentatie daarvoor geven samen met Camille (uit Frankrijk) en daarna moet over hetzelfde onderwerp als de presentatie een essay schrijven. Dit essay hoeft maar 6 tot 10 pagina's te zijn, dus ik denk dat het een heel goed probleem gaat worden.

Na de lessen ben ik met de Franse meisjes naar een chocolade bar geweest. Je kunt er dus voornamelijk chocolade krijgen. Warme chocolade om te drinken met allerlei kruiden er door of met Marshmellows (dat had ik) of gewoon brownies of chocolade cake met ijs. Ik zal straks de foto's uploaden.

Gister had ik samen met Aurore (mijn Franse huisgenootje) besloten om een douche gordijn aan te schaffen zodat we ook beneden fatsoenlijk kunnen douchen. Het heeft ons een uur gekost en er moest een vork aan te pas komen, maar het hangt!!
De Franse manier van dingen ophangen is.. uhm.. 'bijzonder'. We hebben namelijk eerst de stang waar het gordijn aan hangt uit elkaar gehaald en daarna weer in elkaar gezet. Volgens Aurore moest het zo.. Volgens mij was 't niet nodig, maar als je een taalbarriere hebt (en dat hebben we!) dan is het het makkelijkst om maar gewoon te doen wat die ander wilt. Anders ben je al een uur kwijt aan het uitleggen van wat je bedoelt.
Dus.. geniet van het resultaat bij de foto's!

Nu ga ik mijn zelf gemaakte pasta met tonijn en doperwtjes, mais en wortel eten en me daarna weer klaar maken voor.. jawel.. een feestje!

Reacties

Reacties

Caroline

Als ik een foto plaats op die website, houden jullie dan op om me te stalken?
Ik irriteer me een beetje :S

papa

Dag Caroline,
Je moet niet reageren op dat mmopa gebeuren. Als er geen reactie komt stoppen ze wel. Zo niet stuur je een mailtje met je klacht naar tros-radar. Vinden ze vast fijn.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!