carolinesmittenberg.reismee.nl

Szechenyi furdo

Vandaag hebben we de hele middag liggen weken in het Szechenyi bad

Laughing
. Dit is een zwembad met 12 zwafelbaden (binnen) en 3 gewone zwembaden (buiten). De temperatuur van de baden verschilt tussen de 20 graden celsius (koud!) en de 40 graden celsius (warm!), maar de meeste baden zijn tussen de 34 en 36 graden celsius. Er zijn ook een aantal sauna's en dit alles voor 3100 HUF (€11,49) pp. bovendien woon ik maar een paar haltes met de metro van het zwembad vandaan. Ik denk dat ik er de komende tijd dus nog wel vaker heen ga en dan ook alle sauna's ga uitproberen.

Na het zwemmen zijn we uiteten geweest bij een restaurent vlak bij mijn huis. Het was de bedoeling vandaag Langos te eten, maar het werd voor mij een 'giant wiener schnitzel'. Als ze hier 'giant' schrijven, dan bedoelen ze ook 'giant'. Het ding werd op een broodplank geserveerd en dat was ook wel nodig, een normaal bordje had niet gepast. Kees had een 'crispy duck met appelstrudel' en ook die kwam op een broodplank. Liesbeth had een forel met broccoli en dat paste gelukkig wel op een bord. Jammer genoeg hadden we geen fototoestel mee, dus we hebben geen foto's van vandaag.

Voor degenen die naar Budapest willen komen hier vast een lijstje met spullen om mee te nemen:
Zwemkleding
Badhanddoek
Slippers
(en een potje calvé pindakaas met stukje noot -die met dat gele dekseltje)

Wink

Oh, nog als berichtje aan Sophia: De toetjes zijn hier écht heeeeel erg lekker! Vandaag hadden Kees en ik een chocolade hazelnoot brownie met ijs en Lies had de chocolade soufflé met bosbessen ijs.

Reacties

Reacties

Lieneke

Dat klinkt echt super!
jammie, ik hou van wienerschnitzel:)
haha mis je de pindakaas nu al?:P
Ik had ook een potje gekocht in de dutch store hoor:)

xx

Sarieke

Gefeliciteerd met jullie veilige aankomst Caroline! Klinkt allemaal al reuze leuk en gezellig:)

Die pindakaas komt helemaal goed! Nu ga ik even foto's kijken

x

Teun & Ieke

Ik probeer voor de derde keer een reactie te plaatsen, misschien gaat deze goed. Bij het zien van de foto met de goulashsoep loopt het water mij in de mond. Dus als je pech hebt dan komen wij proeven of de soep wel zo lekker is als zij eruit ziet. zo te zien is het daar nog volop winter. Ieke gebruikt de pindakaas voor de vogeltjes Is dat ook voor jou zo?
Groetjes,
Teun & Ieke.

Caroline

De wienerschnitzel was een beetje té groot en te droog. Niet echt een aanrader.
De Goulash wel! Dus ome Teun kom maar proberen!
Het valt wel mee met de kou hier en de duiven zijn veels te dik, dus de pindakaas kan gewoon op mijn broodje :)

Nouska

Leuk om te lezen dit! En je hebt gelijk die schnitzels zijn echt grote flappen voeding.. maar wel lekker gepaneerd :D
Breek je hoofd niet over de geldbedragen daar hè; vooral op de markt houden ze ervan om buitenlanders in het ootje te nemen die niet goed kunnen hoofdrekenen ;) 4.550 HUF is toch moeilijker op te tellen dan 13€ of zo hahah.
Zwem ze!!
Xje Nouska

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!